ВХОД
Войдите или зарегистрируйтесь
Avatar
Не зарегистированы?

Присоединяйтесь. Это бессплатно.

Забыли пароль? - Напомнить логин?

Логин
Пароль
Запомнить меня
kredit

Стаття надана з невеликими скороченнями, що не вплинули на суть та висновки надані в оригіналі.
При копіюванні матеріалу цілком або скорочено активне гіперпосилання на наш сайт обов’язкове.

pbo.jpg

Хто ж з  малечі найкращий?

…….
Той хто пересів з двотактника на 4-х такний одразу помітить деякі тонкощі. Наприклад у всіх протестованих моторах «газом» можна керувати на румпелі, що значно простіше та безпечніше ніж керування з корпуса, також оберти автоматично скидаються до мінімальних якщо прибрати руку з рукоятки. Всі мотори мають запобіжну аварійну чеку та кнопку зупинки (правда, як і останні моделі 2-х тактинх двигунів). Також важливою перевагою всіх протестованих моделей є наявність нейтральної передачі. У одних це реалізовано через шестерні у інших через центробіжне щеплення (Honda, Selva). Задній хід у всіх двигунів тільки через розвертання мотора на 180 градусів.

pbo2.jpgЯк ми проводили тестування.
  Ми використовували два однакових човни з двома пасажирами. Після короткого розігріву першим тестом було розігнати човен до максимальної швидкості та використовуючи GPS виміряти її. Також ми використовували стаціонарний прилад для вимірювання сили тяги. Звук роботи мотора ми фіксували на рівні голови керуючого човном, а споживання пального шляхом зважування двигунів.  

Honda BF2.3
Ціна в Британії 928$ (£580)
Мотор має повітряне охолодження. Плюсом є те, що солона вода не циркулює у тонких отворах навколо циліндрів, а отже канали охолодження не заб’ються. Водночас повітряне охолодження збільшує саму голову двигуна, однак це ніяк не впливає на вагу. І Honda BF2.3 є найлегшим з протестованих нами на цьому тесті всього 12,5 кг.
Ще однією особливістю є центробіжне щеплення. Знадобиться трохи часу щоб звикнути до нього. При додаванні обертів гвинт починає крутитися трохи пізніше ніж ви можете очікувати.
Повітряне охолодження зменшує вагу, але робить Honda BF2.3 одним із самих гучних двигунів у нас на тесті. Зберігати та перевозити двигун можна на боці протилежному від румпеля. Рівень масла можна перевірити не відкриваючи верхню кришку.
Коментар технічного спеціаліста: сервіс Honda BF2.3 не такий легкий як сам мотор. Необхідно зняти всю систему повітряного охолодження для доступу до самого двигуна.

pbo3.jpgMariner/Mercury F3.5M
Ціна в Британії 975$ (£609)
Механіка така сама, як у мотора Mercury 2.5 та запозичена у Tohatsu 2.5. Цей мотор є найважчим у нашому тесті.
Зберігати та перевозити двигун можна на боці протилежному від румпеля. Рівень масла можна перевірити не відкриваючи капот. На моторі є заглушка, знявши яку ви зможете промити систему охолодження. Також є корисною функція декомпресії, що значно полегшує фізичні зусилля для пуску мотору.
Mercury та Tohatsu  виготовлені ідентично та показали найкращі результати в тягових зусиллях та максимальній швидкості.
Коментар технічного спеціаліста: міцний, важкий з легкою доступністю для сервісного обслуговування двигун.

pbo6.jpgParsun F2.6BMS
Ціна в Британії 635$ (£396)
Зроблений в Китаї ідентичний з Ямахою – Парсун має власний характер. Інша та трошки дивакувата ручка для переноски, кнопка глушіння знаходиться на середині румпелю. Доступ до віконця перевірки рівня масла тільки під капотом. Зберігати та перевозити двигун можна на боці румпелю, або на фронтальній стороні.
З одного боку ми мали деякі проблеми під час першого пуску, але можливо це із за того , що двигун був новим і необхідно, щоб пройшов деякий час для притирання елементів блоку циліндрів. З іншого боку мотор показав себе непогано в роботі та є найтихішим у нашому тесті. Хоча Parsun F2.6 і  є трохи важкуватим, але і самим дешевим в результаті забезпечуючи гарне співвідношення ціна/якість.
Коментар технічного спеціаліста: дуже схожий на Ямаху, але доступ до ковпачків свічок, та клапанної кришки легший.

Suzuki DF 2.5
Ціна в Британії 899$ (£562)
Фаворит нашого останнього тестування 2006 р. Сузукі є малим за розмірами та легким мотором. Він має велику зручну ручку для переноски та зовнішній індикатор рівня масла. Зберігати та перевозити двигун можна на боці румпелю.
Резинова вставка під капотом двигуна з запасними шпонками та шплінтами є дуже корисною. Мотор не має модифікацій з довгою ногою.
Другий на нашому тесті у ваговій категорії Сузукі має особливу систему водяного охолодження - контрольний струмінь  починає бігти коли вода досягне температури 45 градусів і на щастя зроблено все так, що при розвертанні двигуна в човен вона не потрапляє.
Важіль переключання передач знаходиться у важкодоступному місці збоку двигуна, а шнурок аварійної зупинки не має карабіна.
 Коментар технічного спеціаліста: пластикові деталі легко подряпати, а на моторах, що давно використовуються на них помітні сліди сонячних опіків.

pbo4.jpgSelva Sea Horse
 Ціна в Британії 974$ (£608)
Новий двигун від Італійських виробників незвичайний тим, що масло в ньому автоматично додається у паливо. Це значить що перевозити та зберігати його можна будь якому боці. Карбюратор з діафрагмою дозволяє обійтися без вентиляційної кришечки баку, що зменшує ризик підтікання пального.
Як і мотор Honda цей двигун має центробіжне щеплення та повітряне охолодження. Однак все ж таки вода поступає в систему вихлопу для охолодження каналів виходу вихлопних газів. Масло для змащення зберігається в окремому бачку (горловина біля паливної) та вимагає зняття кришки для перевірки рівня.
Sea Horse має дві ручки для переноски – спереду та позаду. Гвинт посаджений на гайку, але має стандартний шплінт. Нам сподобалося що на нозі використовуються болти під звичайну головку та система допомозі при запуску: просто зробіть три легких протяжки і на наступній пружина візьме частину навантаження на себе.
Це був найгучніший мотор на тесті, але водночас один з найлегших. Одному з наших спеціалістів також здалося що центробіжне щеплення спрацьовує занадто різко.
Коментар технічного спеціаліста: виглядає непогано, але з моєї практики запчастини не дешеві, а дістати їх проблематично. Так само як і у Хонди необхідно знімати систему повітряного охолодження для доступу до двигуна.

Tohatsu 2.5
Ціна в Британії 914$ (£571)
Продажі цієї модель дуже незначні, тому що версія 3,5 к.с. коштує всього на 16$ дороще. Крім більшої потужності за рахунок різниці в карбюраторі ці мотори є однаковими. Повна вага з маслом та паливом трохи менше за 20 кг, а значить цей мотор не дуже підійде у якості навісного на додатковий транець до яхти, але як робоча конячка його вага
вказує на його розвинуту силу, та обіцяє тривалий термін служби.
В номінації на найбільшу швидкість та тягу Tohatsu перемагає разом із Mercury. Він трохи голосливий на великих обертах, але значно затихає при частковому зменшенні обертів. Ручка переноски розташована попереду, зберігати та перевозити двигун можна на боці протилежному від румпеля. Рівень масла можна перевірити не відкриваючи капот.
Коментар технічного спеціаліста: Так само як і в Mercury мені подобається якість виготовлення та легкість доступу під час сервісних робіт.

Yamaha F2.5
Ціна в Британії 1010$ (£631)
Це найдорожчий двигун у тесті, це ззовні навіть частково видно по алюмінієвому гвинту що стоїть на гумовій втулці і не потребує ніяких шплінтів.
Мотор поставляється з великою рукояткою для переноски позаду, а зберігати та перевозити двигун можна на боці румпелю, або на фронтальній стороні (тримається на ній - він, правда, не дуже впевнено). Індикатор рівня масла під капотом. Вода з контрольки системи охолодження потрапляє в середину човна при розвороті двигуна на 180 градусів для заднього ходу. Кран перемикання пального розташовано незручно на відміну від ручки контролю вертикального положення двигуна (трім контролю). Цей двигун є другим з кращих по показним шумності але при тому важкуватим.
 Коментар технічного спеціаліста: чудова якість зборки, але кліпси капоту хлипкуваті, а доступ в середину ускладнений у зв’язку з внутрішньою напакованністю двигуна.

pbo5.jpg

Noise - шум, звук. Bollard pull - тягове зусилля.

Для переведення knots у км/г необхідно knots розділити на 0.54. Наприклад 4,7 knots = 8.7км/год 

Вердикт:
Honda та Selva пропонують абсолютно різні технології для моторів з цетробіжним щепленням та повітряним охолодженням. Центробіжне щеплення потребує деякого звикання це пов’язано з ривком, що особливо відчувається на легких надувних човнах. Selva іде ще далі з їх системою вприскування масла, відсутністю протікання пального та інноваційною системою допомоги при старті. Два цих двигуна є одними з найдорожчих, але Selva має ряд корисних та інноваційних функцій як то наприклад зберігання на будь якому боці і заслуговує на нагороду «Преміальний продукт» навіть не зважаючи на те що він занадто шумний.
З іншого боку цінової складової Китайський Parsun, що має чудові характеристики за свою ціну. Він заслуговую на оцінку «Бюджетна покупка». Ми вирішували не присуджувати премії «Краща покупка» жодному з двигунів, тому що кожен покупець має вирішити для себе які функції йому потрібні. Як приклад відсутність водяного охолодження у Honda сподобається багатьом, але дехто шукає мотор тільки з шестеренчастим щепленням, легкий та компактний такий як Suzuki.
Yamaha F2.5 чудово виконаний, тихий двигун, але, як на нашу думку, ціна на нього завищена.
Tohatsu та Mercury були б моїм вибором для важкої щоденної роботи де немає довгих дистанцій для перенесення. Ці двигуни також мають приорітет у нашого технічного спеціаліста.

Скорочений переклад статті з британського журналу Practical Boat Owner від 04/2010 р. Активная гиперссылка на наш сайт обязательна.

 
Заказать звонок copy
Телефон (*)

Введите корректный номер телефона!