ВХОД
Войдите или зарегистрируйтесь
Avatar
Не зарегистированы?

Присоединяйтесь. Это бессплатно.

Забыли пароль? - Напомнить логин?

Логин
Пароль
Запомнить меня
kredit

 При підборі гвинта раджу дотримуватися двох основних принципів:

1.       Гратися з гвинтами на моторах потужністю до 10 л. с. – марна трата часу та грошей. Збільшення швидкості на 1, максимум 2 км/год навряд коштує 30$ і більше. Ну не виведе ваш 5-ти сильний мотор на глісер човен з двома рибалками на борту при заміні гвинта - навіть не намагайтеся! Змінювати гвинт на таких моторах рекомендую тільки при пошкодженні стандартного. 

2.       Важливо! Підбирати гвинт, можна тільки маючи підключений і правильно працюючий тахометр. Підбір гвинта на слух, за порадою друзів, продавців і т. д. може коштувати вам виходу з ладу двигуна або редуктора. Не ризикуйте, щоб потім гірко не шкодувати ($$$$$). Якщо тахометр у вас не встановлений - радимо придбати не дорогий тахометр/лічильник мотогодин, який ви зможете за кілька хвилин встановити самостійно. При замовленні гвинта у нас такий тахометр можна взяти в оренду.

propelerТепер безпосередньо до підбору. Найважливіший, а в більшості випадків єдиний параметр, за яким підбирають гребний гвинт це його крок. Що таке крок гребного гвинта? Наприклад: крок гвинта 13 означає, що за один повний оберт гвинта човен пройде відстань у 13 дюймів (0,33 м). Звідси висновок:  збільшивши крок гвинта, ви збільшите пройдену відстань, тобто збільшите швидкість човна. І навпаки, зменшивши крок, Ви збільшите оберти двигуна,  тобто перейдете з 5 на 4-ю передачу, якщо говорити про автомобілі. Завдання при підборі гвинта – на максимальних паспортних обертах двигуна, човен має рухатися з максимально можливою швидкістю.

Для простоти розглянемо все це на прикладі. Маємо: човен Прогрес, мотор Mercury F40ELPT, встановлений стандартний гвинт з 13 кроком.

Газ в «підлогу» швидкість по GPS  45 км/ч обороти 6000 об/хв (або більше, просто спрацьовує відсікач). Висновок: перекрут. Максимально допустимі паспортні обороти Mercury F40ELPT EFI 5500 об/хв (а бажано не більше 5300). Значить треба збільшити крок гвинта. При підборі гвинта працює приблизне правило: збільшення кроку на один дюйм дає зниження обертів двигуна на 300-500 об/хв. Отже ставимо гвинт з кроком 15. Знову все заміряємо і т. д. Ідеал: «газ» в «підлогу» на тахометрі 5300 об/хв. При цьому не забувайте постійно контролювати швидкість, тому що, часто витрачені $200 на гребний гвинт дають приріст швидкості 2 км/год.

Подібні виміри слід проводити на човні з оптимальним завантаженням, тобто саме  з тією вагою, яку ви використовуєте найчастіше. Багато човнярів мають кілька гвинтів для різних завантажень судна. І це правильно!
Що купити металевий чи нержавіючий гребний гвинт до свого мотора? Нержавіючий гвинт тонший за металевий, а значить краще ріже воду, відповідно човен на такому гвинті буде ідти трохи швидше, також краще він буде різати і водорості. Ще плюсом нержавіючого гвинта є його довговічність. Він набагато менше від силумінового стирається об пісок на мілині, а от удар об підводну перешко є однаково небезпечним як для залізного гвинта за 100$ так і для нержавіючого за 300$.  

P.S. Крім кроку у гвинта є і такі параметри, як: діаметр, дискове співвідношення, профіль лопаті, але, по-перше, якщо розглядати їх, то це буде тема для 3-х сторінковій доповіді, а по-друге,  на практиці здебільшого граються тільки кроком гвинта - це найбільш дієво.

Денис Стежко спеціально для сайту

www.sail.com.ua
 
Заказать звонок copy
Телефон (*)

Введите корректный номер телефона!