ВХОД
Войдите или зарегистрируйтесь
Avatar
Не зарегистированы?

Присоединяйтесь. Это бессплатно.

Забыли пароль? - Напомнить логин?

Логин
Пароль
Запомнить меня
kredit


У назві статті не дарма згадані всі бренди, адже процес обкатки однаковий для двигуна кожного з виробників незалежно від потужності і тактности.

Все, що написано нижче відноситься як до 2-х, так і 4-х тактний моторів, будь-якого з виробників, будь-якої потужності.
Після першого пуску (див. відео ) радимо прислухатися до наших рекомендацій.

Обкатка човнового мотора Що можна, що не можна під час обкатки.
1. Якщо це Ваш перший вихід на воду на новому моторі – не розраховуйте в цей день на повноцінну рибалку (відпочинок) приділіть цей день двигуну і потім він віддячить вам.
2. Обкатка двигуна в діжці– не можлива!! Не вірте продавцям, та сервісам, які пропонують або вже обкатаний мотор, або провести цю процедуру за додаткові гроші. Адже повноцінна обкатка двигуна повинна проходити тільки під навантаженням, а не просто на холостих або середніх оборотах в якій-небудь ємності.
3. Під час обкатки і після неї користуйтеся тільки якісними маслами. Це дуже важливо! Сучасні двигуни вкрай чутливі до якості ПММ.
На замітку: наприклад, якщо в інструкції (або в наклейці на моторі) до 4-х тактного двигуна Suzuki зазначено лити масло Suzuki 10-W40 не обов'язково об'їжджати все місто, щоб знайти масло саме з таким написом на банці. Достатньо купити масло з таким же індексом (10W40) іншого перевіреного виробника і однозначно з позначкою «Для водного транспорту». Зазвичай таке масло відрізняється від простого автомобільного здатністю зберігати робочі власивості при попаданні більшої кількості вологи в саме мастило. У будь-якому випадку важливо, щоб це було якісне масло, а не шмурдяк, розлитий в сусідніх з магазином гаражах. І ще не забувайте, що всі ваші самостійні дії з маслами тягнуть до зняття двигуна з гарантійного обслуговування.

Які масла лити? Зазвичай скільки і які зазначено в інструкції – почитайте не лінуйтеся, але якщо така відсутня, рекомендуємо діяти так: для 2-х тактних двигунів будь-яких крім моторів з порівневим спалюванням суміші (системи Optimax від Mercury і E-tec від Evinrude) масло з індексом TC-W3. Для 4-х тактних моторів до 30 к. с. можна напівсинтетику (10W30, 10W40) понад - синтетику 5W30, 0W30. Принцип: "Кашу маслом не зіпсуєш" тут цілком прийнятний, тобто можна лити синтетику і в малопотужні двигуни.

Яке масло лити в редуктор? Всі мотори - спеціальне редукторне мастило до човнових моторів з індексомSAE 90.
Скільки лити? в редуктор будь-якого двигуна лити через нижній отвір в редукторі поки не поллється з верхнього (мотор повинен висіти у суворо вертикальному положенні). Для зручності радимо придбати пристрій для заміни масла в редукторі човнового мотора.
В картер 4-х тактного двигуна – тільки за інструкцією або по щупу. 
Скільки додавати в бензин для обкатки 2-х тактного двигуна? У пропорції: на 25л. бензину один літр масла на обкатці (40г на 1 літр). Якщо у вас мотор з роздільним змащування (окремий бачок для масла в двигуні. Наприклад, Mercury 40EO – під час обкатки додатково додайте в бензин масла в пропорції на 50 літрів бензина 1 літр мастила.

Увага: на сьогодні (3 квартал 2017р.) з досвіду не рекомендуємо використовувати масла для 2-х тактних моторів (TC-W3) вітчизняних, а тим паче Російських виробників (ТНК, "Лукойл" та ін), якщо вже э бажання економити краще використовувати китайські мастила до човнових моторів.

obkatka-motora2.jpg Процес обкатки: Повторимося: обкатувати двигун Mercury або обкатати мотор Suzuki або китайця не має ніякої різниці. Обкатка проходить на водоймі. Мотор закріплено на судні.

1. Перші 15-20 хвилин. Заведіть двигун і дайте йому попрацювати на мінімально можливих холостих обертах. Після першого старту і надалі час від часу не забувайте перевіряти наявність контрольної струменя системи охолодження. Не лякайтеся, якщо ваш 2-х тактний мотор випускає сизі клуби диму як автомобіль ГА3-24. Адже зараз ви ллєте масла в бензин в 2,5 рази більше ніж потрібно, ось воно і димить. 
2. Наступні 60 хвилин. Рух на мінімальних обертах.
3. Кожна наступна година поступово додавайте обертів. Тобто наступну годину їздите з ручкою газу ледве більше мінімуму, потім годину ще трохи більше газу і т. д. поки ручка газу не дійде до ¾ газу тобто 75% від повної потужності двигуна. В цілому виконання пункту 3 повинне займати приблизно 8-10 годин.
4. Останні 2-3 години не давайте повний газ більш ніж на 5 хвилин. Після 5 хвилин на повних обертах 20-30 хвилин руху на обертах не більше 3/4 газу.
Процес обкатки не обов'язково має бути безперервним. Перериваючи процесс обкатки хоч на годину, хоч на місяць - продовжуйте з виконання пункту 1 і потім одразу переходьте до того моменту на якому закінчили. 

Після обкатки необхідно змінити масло в редукторі, а для 4-х тактних двигунів і в картері двигуна. Причому якщо ви хочете, щоб ваш мотор залишався на гарантії, робити самому це забороняється, тільки в авторизованому сервісному центрі.

На замітку: якщо ви знаходитесь на воді і відкатали 15 годин на обкаточной суміші бензин-масло, то не обов'язково в 15.01 зриватися з риболовлі, або відпочинку і мчати на сервісний центр. Якщо ви прибудете туди після 16 або навіть 18 годин роботи двигуна за це Вас не розстріляють (принаймні, поки що таких випадків не було).
Не забувайте також консервувати двигун кожну зиму. Зробити це можна або самостійно, використовуючи спец консервант до човнових моторів або на сервісі.

 

  Спеціально для сайту www.sail.com.ua Денис Стежко. Все викладене в цій статті особиста думка автора.

 
Заказать звонок copy
Телефон (*)

Введите корректный номер телефона!