ВХОД
Войдите или зарегистрируйтесь
Avatar
Не зарегистированы?

Присоединяйтесь. Это бессплатно.

Забыли пароль? - Напомнить логин?

Логин
Пароль
Запомнить меня
kredit
×

Помилка

The form #5 does not exist or it is not published.


cox marineОстаннім часом тенденції поширення використання підвісних двигунів замість вбудованих в світі набирають популярності. Основна причина цього криється в самому перекладі слова підвісний двигун (англ. це буде outboardmotor– тобто мотор, що розміщений ЗА БОРТОМ). Отже, основна перевага підвісного двигуна над вбудованим це значна економія корисного місця на борту, адже блок двигуна винесено за борт. Відповідно по виробникам спостерігаємо збільшення максимальних потужностей підвісних човнових моторів – якщо в 2010 максимум був 300 к.с. то на 2023 маємо вже 600 к.с. Також для збільшення потужності на човни ставлять 2, 3 а буває і до 6 підвісних двигунів одночасно. Підвісні човнові електродвигуни великої потужності також поки відсутні на ринку у зв’язку з великою масою необхідних елементів живлення та відсутністю інфраструктури зарядок. В таких умовах не дивно, що ринок давно потребував сучасного підвісного дизельного двигуна. Британська компанія COXMarine почала свої дослідження по цій тематиці у 2009 році і от наприкінці 2022 р. після 170 млн долл інвестиційних надходжень на з нуля побудованому заводі розпочався серійний випуск сучасного полегшеного підвісного дизельного двигуна. На час написання статті (08.2023) виготовляється лише одна модель – 300 к.с.
Короткі технічні характеристики:

Модель: COX 300HP V8 DIESEL

Об’єм двигуна/циліндрів: 4.4 л./8

Оптимальні оберти: 3700-4000 об/хв

Вага: 393 кг

Сам силовий агрегат це двигун від BMW, що використовує систему впорскування палива commonrail у повному автомобільному обвісі крім встановлених додаткових теплообміників. Також із особливостей конструкції - редуктор встановлено у верхній частині двигуна, а привід на гвинти реалізовано не металевим валом, а двома пасками інтервал заміни яких 800 мотогодин. Вага підвісника складає 393 кг, що приблизно на 100 кг більше ніж у бензинових конкурентів, але в той самий час це приблизно на 100 кг менше ніж важать дизельні двигуни внутрішньої установки. Виробник рекламує зменшений в тричі у порівнянні з бензиновими двигунами інтервал обслуговування та на 33% менші витрати пального. Але чи так це чи ні подивимося на таблиці після тестування від незалежних експертів.cox marine 2

Розглянемо таблицю. Нас цікавить пункт LPH– споживання літрів за годину (на тесті був човен з двома двигунами) та RPM– об за хв. Бачимо, що максимальна паливна ефективність дизельного двигуна досягається на малих обертах (для дизеля це 1000 для бензину це 1500) трохи гірші показники в режимі середній газ (2850 об/хв дизель та 4500 бензин) і майже схожі витрати у бензину та дизелю на максимальних обертах.

Замість висновку. Ясно, що дизельний двигун більше витребуваний в локаціях де є велика вода – океан, відкриті моря де від кількості спожитого пального і розміру баку залежить наскільки далеко ти зможеш відійти від порту і для нашого ринку абсолютно не придатний, особливо враховуючи орієнтовну ціну в 60 тис долл за двигун.

Джерела:

https://coxmarine.com

https://www.youtube.com/watch?v=6FHuaaVqffE